17 Nisan 2010 Cumartesi

Veeeeee Mysql

Uzun senelerdir olmasada program yazmaya başlayalı 4-5 sene oldu. Bu geçen zaman zarfında farklı diller farklı veritabanları kullandım belkide daldan dala atladım durdum. Önce her acemi gibi access ten başladım sonra sql server cazip geldi ve bunu kullandım. Taaki 2 gün öncesine kadar. Kaymakamlık için geliştirdiğim vakıf programında veriler biraz artınca access şişmeye başladı ve program açılmaz oldu. Sonra sql server a çevirdim veritabanını e tabii haliyle bi dünya iş tekrardan. Bi kaç gün sonra yine aradılar ve veritabanı yine çok yavaş.. Kara kara düşünmeye başladım, işim zordu ama çaresiz değildim. Mysql i mercek altına aldım forumlarda yorumları incelemeleri tespitleri okudum. Kararımı verdim mysql ücretsiz ama arayüzleri ücretli neyseki paylaşanlar saolsun buldum bi tane crackli (Navicat for Mysql) arayüz. Tabi birde delphi için arayüz lazım malum delphinin içinde mysql eklentisi direkt gelmiyor. Delphi içinde bir mysql bağlantısını sağlayacak paketi buldum(mydac). Şu an verileri yükledim ve program da sql server ve access in nerdeyse 10 katı hızlı işliyor verileri Bu yüzden I Love You Mysql diyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok: